Aktualności

Pozory mylą - dowód nie - V Edycja Ogólnopolskiej Kampanii Edukacyjneh

Data publikacji 16.07.2015

"Odpowiedzialny sprzedawca" - to hasło V edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Pozory mylą, dowód nie", realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji.

  • "Pozory mylą - dowód nie" - kampania prowadzona przez koszalińską Policję
    "Pozory mylą - dowód nie" - kampania prowadzona przez koszalińską Policję
  • "Pozory mylą - dowód nie" - kampania prowadzona przez koszalińską Policję
    "Pozory mylą - dowód nie" - kampania prowadzona przez koszalińską Policję

Koszalińscy policjanci po raz kolejny włączyli się w akcję i uświadamiali sprzedawców, że mogą wiele zrobić, by niepełnoletni nie sięgali po używki.

Lato, wakacje i wolne od szkoły to dla młodzieży często okazja, by poczuć się dorosłymi. Młodzi ludzie czasem pozwalają sobie wtedy na nierozważne decyzje i próbowanie rzeczy zakazanych. Policjanci przez cały rok, ale szczególnie w okresie wakacyjnym zwracają  uwagę na niepełnoletnią młodzież, która próbuje sięgać po papierosy czy alkohol.

Oprócz pogadanek na koloniach i obozach, mundurowi docierają również do dorosłych, by uświadomić im skalę problemu i wskazać możliwości działania. Policjanci przypominają sprzedawcom naczelną zasadę, że alkohol i papierosy są tylko dla pełnoletnich. W swoich działaniach opierają się również na edukacji sprzedawców w zakresie dokładnego sprawdzania dokumentów tożsamości młodych osób. Często bowiem zdarza się, że dowód osobisty posiada osoba niepełnoletnia, a sprzedający nie sprawdza dokładnej daty urodzenia kupującego.


O tym, że problem istnieje i stwarza zagrożenie dla młodzieży świadczą niepokojące liczby. Aby zapobiegać eskalacji problemu policjanci z Wydziału Prewencji KMP Koszalin odwiedzili sklepy monopolowe w pasie nadmorskim oraz na terenie miasta, gdzie sprzedawcom przekazywali plakaty, naklejki i ulotki. Przeprowadzali również rozmowy edukacyjne z ekspedientami, aby zwiększyć ich świadomość w zakresie postępowania wobec niepełnoletnich klientów.

Powrót na górę strony